ຂະ​ແໜງການ​ພະ​ລັງ​ງານ ແລະ ບໍ່​ແຮ່​ ມີ​ບົດ​ບາດ​ສຳ​ຄັນ​ຕໍ່ຜົນ​ສຳ​ເລັດ

ຂະແໜງການພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ມີບົດບາດສຳຄັນຕໍ່ຜົນສຳເລັດການນຳໃຊ້ ທາງລົດໄຟ ແຫ່ງປະຫວັດສາດການຮ່ວມມືສອງຊາດ ລາວ-ຈີນ

ລົດໄຟລາວ-ຈີນ ແມ່ນໂຄງການສັນຍະລັກທີ່ເຊື່ອມໂຍງຂໍ້ລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງເເລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ຂອງ ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ຊົນຈີນ ແລະ ຍຸດທະສາດ “ຫັນຈາກປະເທດທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລ ໃຫ້ກາຍເປັນປະເທດເຊື່ອມໂຍງ ເຊື່ອມຈອດ” ຂອງ ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ທິ​ປະ​ໄຕ ປະ​ຊາ​ຊົນລາວ. ພາຍຫຼັງ​ໂຄງ​ການ​ເລີ່ມ​ລົງ​ມືກໍ່ສ້າງມາ​ແຕ່ວັນທີ 25 ທັນວາ 2016 ເປັນຕົ້ນມາ, ໂດຍ​ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ຊີ້​ນຳ-ນຳ​ພາ​ອັນ​ປີ​ຊາ​ສາ​ມາດ ແລະ ດ້ວຍ​ວິ​ໃສ​ທັດ​ເບິ່ງກວ້າງ​ມ່ອງ​ໄກ ​ຂອງ​ຜູ້​ນຳ​ສອງ​ພັກ-ສອງ​ລັດ, ການ​ອຸ້ມ​ຊູ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ ແລະ ສະ​ໜັບ​ສະ​ໜູນ​ຢ່າງ​ແຂງ​ແຮງ​ ຂອງ​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ສອງ​ຊາດ​ລາວ-ຈີນ ຕະ​ຫຼອດ​ໄລ​ຍະເກືອບ 6 ປີ​ຜ່ານ​ມານັ້ນ​,  ເຮັດ​ໃຫ້​ໂຄງ​ການ​ທີ່​ມີ​ລັກ​ສະ​ນະ​ປະ​ຫວັດ​ສາດ​ຂອງ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ລະ​ຫວ່າງ​ສອງ​ປະ​ເທດ ໄດ້​ຮັບ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ຢ່າງ​ເປັນ​ຮູບ​ປະ​ທຳ, ມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ ແລະ ສຳ​ເລັດ​ຕາມລະ​ດັບ​ຄາດ​ໝາຍ​ທີ່​ວາງ​ໄວ້​ທຸກ​ປະ​ການ.

ຕະຫຼອດ​ໄລ​ຍະ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ໂຄງ​ການ ຜູ້​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ທັງ​ສອງ​ຝ່າຍ ນັບ​ແຕ່​ຂັ້ນ​ສູນ​ກາງ-ລົງ​ຮອດ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ, ນັບ​ແຕ່​ການ​ນຳ​ຂັ້ນ​ສູງ ລົງ​ຮອດ​ພະ​ນັກ​ງານ-ກຳ​ມະ​ກອນ ໄດ້​ພ້ອມ​ກັນ​ສູ້​ຊົນ, ຜ່ານ​ຜ່າ​ອຸ​ປະ​ສັກ​ນາ​ໆ​ຕ່າງໆ ເຊິ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງ​ຍາກ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ນັບ​ແຕ່​ຕົ້ນ​ປີ 2020 ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ ການ​ແຜ່​ລະ​ບາດ​ຂອງ​ພະ​ຍາດ​ໂຄວິດ-19 ໄດ້​ສົ່ງ​ຜົນ​ກະ​ທົບ​ຢ່າງ​ໜັກ​ໜ່ວງຕໍ່​ລະ​ບົບ​ເສດ​ຖະ​ກິດ-ການ​ເງິນ ໃນ​ທົ່ວ​ໂລກ ເວົ້າ​ລວມ, ເວົ້າ​ສະ​ເພາະ​ຕໍ່​ເສດ​ຖະ​ກິດ-ສັງ​ຄົມ, ການ​ດຳ​ລົງ​ຊີ​ວິດ​ຂອງ​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ສອງ​ຊາດ​ລາວ-ຈີນ​ອ້າຍ​ນ້ອງ. ບົນ​ຈິດ​ໃຈ​ຄວາມ​ຮ່ວມ​ມື​​ອັນເປັນ​ມູນ​ເຊື້ອ​ທີ່​ດີ​, ມີ​ຄວາມ​ເຊື່ອ​ໝັ້ນ​ເຊິ່ງ​ກັນ ແລະ ກັນ, ຕ່າງ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ​ມີ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ ບວກ​ກັບ​ຄວາມ​ຮຽກ​ຮ້ອງ​ຕ້ອງ​ການ​ອັນ​ສູງ​ສົງຂອງ​ທັງ​ສອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ-ຈີນ ​ໃນ​ການ​ສ້າງ​ຄູ່​ຮ່ວມ​ຊະຕາ​ກຳລາວ-ຈີນ ໃຫ້​ປະ​ກົດ​ຜົນ​ເປັນ​ຈິງ​ນັ້ນ, ເຮັດ​ໃ​ຫ້​ອຸ​ປະ​ສັກ ແລະ ຄວາມ​ຫຍຸ້ງ​ຍາກ​ເຫຼົ່າ​ນັ້ນ​ໄດ້​ຮັບ​ການແກ້​ໄຂ​ຢ່າງ​ໜັກ​ແໜ້ນ, ກິດ​ຈະ​ກຳ​ທີ່​ສຳ​ຄັນ​ຂອງ​ໂຄງ​ການ ໄດ້​ຮັບ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ ແລະ ສຳ​ເລັດ​ຕາມ​ແຜນ​ການ​ທີ່​ວາງ​ໄວ້.

ສຳ​ລັບ​ຂະ​ແໜງ​ການ​ພະ​ລັງ​ງານ ແລະ ບໍ່​ແຮ່ ກໍ່​ແມ່ນ​ຂະ​ແໜງ​ການ​ໜຶ່ງ​ຂອງ ລັດ​ຖະ​ບານ ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ທິ​ປະ​ໄຕ ປະ​ຊາ​ຊົນລາວ ທີ່​ໄດ້​ຮັບ​ການມອບ​ໝາຍ​ຈາກ​ພັກ, ລັດ​ຖະ​ບານ ​ຮ່ວມ​ກັບ​ຂະ​ແໜງ​ການ​ອື່ນໆ ​ໄດ້ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​​ຢ່າງຕັ້ງ​ໜ້າ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ໂຄງ​ການກໍ່​ສ້າງ​ເສັ້ນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ນັບ​ແຕ່​ຫົວ​ທີ່ ຈົນ​ຮອດມື້​ໂຄງ​ການກໍ່​ສ້າງ​ສຳ​ເລັດ ​ແລະ ຈະ​ສືບ​ຕໍ່​ຮັກ​ສາ​ບົດ​ບາດ, ໜ້າ​ທີ່​ຂອງ​ຕົນ ໃນ​ການ​ຕິດ​ຕາມ, ຄຸ້ມ​ຄອງ ການ​ສະ​ໜອງ​ກະ​ແສ​ໄຟ​ຟ້າ​ຢ່າງ​ມີ​ຄຸນ​ນະ​ພາບໄປ​ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ການ​ບໍ​ລິ​ການ​ສັງ​ຄົມ​ຂອງ​ໂຄງ​ການ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ​ຕະຫຼອດ​ໄປ. ທັງ​ນີ້, ກໍ່​ເນື່ອງຈາກວ່າ ຂະ​ແໜງ​ການ​ພະ​ລັງ​ງານ ແລະ ບໍ່​ແຮ່ ​ເປັນ​​ວຽກ​ງານໜຶ່ງ​ທີ່​ມີ​ບົດບາດ​ສຳ​ຄັນ ແລະ ຂາດບໍ່​ໄດ້ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ຢ່າງ​ຍິ່ງ ການ​ສະ​ໜອງ​ກະ​ແສ​ໄຟ​ຟ້າຕະຫຼອດ 24 ຊົ່ວ​ໂມງ ໃຫ້​ໂຄງ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ສາ​ມາດ​ດຳ​ເນີນ​ການກໍ່​ສ້າງ ແລະ ດຳ​ເນີນ​ງານ ​ໄດ້​ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ, ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜົນ​ສູງ. ​ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ແຜນ​ການ​ດັ່ງ​ກ່າວ ໄດ້​ຮັບ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ຢ່າງ​ຖືກ​ຕ້ອງ, ສອ​ດ​ຄ່ອງ​ກັບນະ​ໂຍ​ບາຍ​ຂອງ​ພັກ, ກົດ​ໝາຍ ແລະ ລະ​ບຽບ​ການ​ຂອງ​ລັດ​ວາງ​ອອ​ກ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ແຜນ​ແມ່​ບົດ​ການກໍ່​ສ້າງ​ເສັ້ນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ. ຄະ​ນະ​ພັກ, ຄະ​ນະ​ນຳ​ກະ​ຊວງ ພະ​ລັງ​ງານ ແລະ ບໍ່​ແຮ່ ທຸກ​ຂັ້ນ ໄດ້​ສຸມ​ທຸ​ກກຳລັງ ຫົວ​ຄິດ​ປະ​ດິດ​ສ້າງ ແລະ ​ສະ​ຕິ​ປັນ​ຍາ​ຄົ້ນ​ຄວ້າ, ປຶກ​ສາ​ຫາ​ລື, ວາງ​ແຜນ​ຢ່າງ​ຮອບ​ດ້ານ ໂດຍ​ແນ່​ໃສ່​ວຽກ​ງານ​ທີ່​ເລັ່ງ​ດ່ວນ ແລະ ສຳ​ຄັນກວ່າ​ໝູ່​ເປັນ​ຕົ້ນ​ແມ່ນ: ວຽກ​ງານກໍ່​ສ້າງ​ຕາ​ຂ່າຍ, ການ​ກຳ​ນົດ​ສະ​ຖາ​ນີ ແລະ ແຫຼ່ງ​ຜະ​ລິດ​ພະ​ລັງ​ງານ ເພື່ອ​ສະ​ໜອງ​ໄຟ​ຟ້າ​ໃຫ້​ໂຄງ​ການ​ນັບຕັ້ງ​​ເຂດ​ຊາ​ຍ​ແດນບໍ່​ເຕັນ ແຂວງຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ ຈົນ​ຮອດ​ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ ໂດຍມອບ​ໝາຍ​ໃຫ້ ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​ໄຟ​ຟ້າ​ລາວ ແລະ ບໍ​ລິ​ສັດ  ລົງທຶນພະລັງງານໄຟຟ້າ ລາວ-ຈີນ ຈຳກັດ ເປັນ​ເຈົ້າ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ໂຄງ​ການ​ຢ່າງ​ຮອບ​.

ການ​ສະ​ໜອງ​ກະ​ແສ​ໄຟ​ຟ້າ​ໃຫ້​ໂຄງ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ໄດ້​ດຳ​ເນີນ​ໄປ​ເປັນ​ສອງ​ໄລ​ຍະ​​ຄື: ໄລ​ຍະ​ທຳ​ອິດ​ເປັນການ​ສະ​ໜອງ​ກະ​ແສ​ໄຟ​ຟ້າ​ໃນ​ໄລ​ຍະ​ດຳ​ເນີນ​ການກໍ່​ສ້າງທີ່​ເລີ່ມ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ມາ​ແຕ່​ທ້າຍ​ປີ 2016 ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ. ໃນ​ໄລ​ຍະ​ນີ້, ເປັນ​ການ​ສະ​ໜອງ​ກະ​ແສ​ໄຟ​ຟ້າ​ເພື່ອ​ຮັບ​ໃຊ້​ວຽກ​ງານ​ການກໍ່​ສ້າງ​ໂຄງ​ການ​, ເຮືອນ​ພັກ​ກຳ​ມະ​ກອນ ແລະ ວຽກ​ງານ​ທີ່​ຈຳ​ເປັນ​ອື່ນ​ໆຢູ່​ພາກ​ສະ​ໜາມ. ສ່ວນໄລ​ຍະ​ທີ່​ສອງ ເປັນ​ການສະ​ໜອງ​ແສ​ໄຟ​ຟ້າ​ໃຫ້​ອາ​ຄານ​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ, ອາ​ຄານ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ ແລະ ນຳ​ໃຊ້​​ກະ​ແສ​ໄຟ​ຟ້າເພື່ອ​ຂັບ​ເຄື່ອນ​ລົດ​ໄຟ​ຕະຫຼອດ​ໄລ​ຍະ​ເສັ້ນ​ທາງ 400 ກວ່າ​ກິ​ໂລ​ແມັດ ລວມ​ມູນ​ຄ່າ​ການກໍ່​ສ້າງ​ທັງ​ໝົດ 50ລ້ານກວ່າ​ໂດ​ລາສະ​ຫະ​ລັດ ​ຢູ່​ດິນ​ແດນ​​ແ​ຫ່ງ ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ທິ​ປະ​ໄຕ ປະ​ຊາ​ຊົນ​ລາວ ພາຍຫຼັງ​ໂຄງ​ການກໍ່​ສ້າງ​ສຳ​ເລັດ ແລະ ເປີດ​ການ​ບໍ​ລິ​ການ​ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ​ໃນ​ວັນ​ທີ 3 ທັນ​ວາ 2021ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ. ເພື່ອ​ຮັບ​ປະ​ກັນ​ໃຫ້​ການ​ສະ​ໜອງ​ກະ​ແສ​ໄຟ​ຟ້າ​ມີ​ຄວາມ​ໝັ້ນ​ຄົງ ແລະ ມີ​ສະ​ຖ່ຽນ​ລະ​ພາບ. ກະ​ຊວງ ພະ​ລັງ​ງານ ແລະ ບໍ່​ແຮ່ ໄດ້​ກຳ​ນົດ​ເອົາ 14 ແຫຼ່ງ​ຜະ​ລິດ​ພະ​ລັງ​ງານ​ໄຟຟ້າຫຼັກ ສະ​ເລ່ຍ​ພະ​ລັງ​ງານ​ທີ່​ຈະສະ​ໜອງ​ປະ​ມານ 600ກວ່າລ້ານ​ກິ​ໂລ​ວັດ​ໂມງ/ປີ ເພື່ອ​ສະ​ໜອງ​ໃຫ້​ໂຄງ​ການ​ຢ່າງ​ພຽງ​ພໍ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ແມ່ນ: ມາຈາກເຂື່ອນໄຟຟ້ານ້ຳອູ1, ນ້ຳອູ2, ນ້ຳອູ3, ນ້ຳອູ4, ນ້ຳອູ5, ນ້ຳອູ6, ນ້ຳອູ7, ນ້ຳຄານ2, ນ້ຳຄານ3, ນ້ຳງື່ມ1, ນ້ຳງື່ມ5, ນ້ຳລີກ1, ນ້ຳລີກ1/2 ແລະ ເຂື່ອນໄຟ້ານ້ຳມັງ3 ໂດຍນຳໃຊ້ລະບົບສາຍສົ່ງ 115 ກິ​ໂລ​ໂວນ ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຍາວ​ທັງ​ໝົດ 258 ກິ​ໂລ​ແມັດ, ລວມ​ມີ 20 ແລວ​ສາຍ​ສົ່ງ ແລະ ​ປະ​ກອບ​ມີ​ເສົາ​ໄຟ​ຟ້າ​ແຮງ​ສູງ 633 ຕົ້ນ ​ຜ່ານ​ສະ​ຖາ​ນີໄຟຟ້ານາໝໍ້ 1, ນາໝໍ້ 2, ນາແລ, ປາກມອງ 2, ແສນສຸກ, ຫຼວງພະບາງ 2, ກາສີ , ວັງວຽງ, ທ່າລາດ ແລະ ສະຖານີໄຟຟ້າໂຄກສະອາດ ​ໂດຍ​ໃຊ້​ເວ​ລາ​ການກໍ່​ສ້າງ 2 ປີ ເພື່ອເຊື່ອມ​ຕໍ່​ກັບ 10 ສະ​ຖາ​ນີ​ຂັບ​ເຄື່ອນ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ (Traction Station) ຄື: ສະ​ຖາ​ນີ​ນາ​ເຕີຍ, ນາ​ທົ່ງ, ເມືອງ​ງ່າ, ເມືອງ​ໄຊ, ຫຼວງ​ພະ​ບາງ, ສາ​ລາ​ພູ​ຄູນ, ກາ​ສີ, ວັງ​ວຽງ, ໂພນ​ໂຮງ ແລະ ສະ​ຖາ​ນີ ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ  . ນອກ​ຈາກນີ້, ຍັງ​ໄດ້ກໍ່ສ້າງຕາຂ່າຍໄຟຟ້າ 22 ກິ​ໂລ​ໂວນ ເພື່ອສະໜອງໃຫ້ແກ່ສະຖານີຜູ້ໂດຍສານ ມີທັງໝົດ 6 ສະຖານີ, ຕາຂ່າຍມີຄວາມຍາວທັງໝົດ 13 ​ກິ​ໂລ​ແມັດ ແລະ ຂະ​ຫຍາຍ​ເບ (Bay) ຢູ່​ແຕ່​ລະ​ສະ​ຖາ​ນີ​ໄຟ​ຟ້າ​ຕື່ມ​ອີກ ເຊິ່ງ​ບັນ​ດາ​ໜ້າ​ວຽກ​ທັງ​ໝົ​ດ​ທີ່ກ່າວມາ​ຂ້າງ​ເທິງນັ້ນ ແມ່ນ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ຈັ​ດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ສຳ​ເລັດ 100%.

ໂຄງ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ນອກ​ຈາກ​ຈະ​ເປັນ​ສັນ​ຍາ​ລັກ​ແຫ່ງ​ການ​ພົວ​ພັນ​ຮ່ວມ​ມື ​ທີ່​ມີ​ລັກ​ສະ​ນະ​ປະ​ຫວັດ​ສາດ​ແຫ່ງ​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ໃນ​ຍຸກ 4.0 ​ລະ​ຫວ່າງ​ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ທິ​ປະ​ໄຕ ປະ​ຊາ​ຊົນລາວ ແລະ ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ຊົນຈີນແລ້ວ, ຍັງ​ເປັນເ​​ເລວ​ທາງ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ທີ່​ສຳ​ຄັນ​ແຫ່ງ​ໜຶ່ງ​ຂອງ​ໂລກ ທີ່​ສາ​ມາດ​ເຊື່ອມ​ຈອດ​ ລະ​ຫວ່າງ​ ອາ​ຊຽນ ກັບ​ບັນ​ດາ​ປະ​ເທດ​ອາ​ຊີ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ, ບັນ​ດາ​ປະ​ເທດເອີ​ຣົບ, ອາ​ເມ​ລິ​ກາ ແລະ ອາ​ຝ​ຣິ​ກາຕື່ມ​ອີກ; ເປັນ​ເສັ້ນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຄວາມ​ໄວ​ສູງ ​ທີ່​ມີ​ໄລ​ຍະ​ທາງ​ສັ້ນ ແຕ່​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ໃນ​ການ​ບໍ​ລິ​ການ​ດ້ານ​ການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ ແລະ ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ສູງ, ມີ​ຄວາມ​ສະ​ດວກ​ວ່ອງ​ໄວ, ປະ​ຢັດ​ທັງ​ເວ​ລາ ແລະ ຄາ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ ເມື່ອ​ທຽບ​ກັບ​ເສັ້ນ​ທາງ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຮູບ​ແບບ​ອື່ນໆ; ພ້ອມ​ກັນ​ນີ້, ເສັ້ນ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຄວາມ​ໄວ​ສູງ​ລາວ-ຈີນ ຍັງ​ເປັນ​ການ​ສະ​ທ້ອນ​ໃຫ້​ເຫັນ​ເຖິງ​ເຈດ​ຕະ​ນາ​ລົມ​ອັນ​ແຮງ​ກ້າ​ຂອງ​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ລາວບັນ​ດາ​ເຜົ່າ​ທຸກ​ຊັ້ນ​ຄົນ ທີ່​ຍາມ​ໃດ​ກໍ່​ມີ​ຄວາມ​ອົບ​ເອື້ອ​ອາ​ລີ, ສາ​ມັກ​ຄີ​ເປັນ​ມິດ​ກັບ​ບັນ​ດາ​ປະ​ຊາ​ຊາດ​ທີ່​ຮັກ​ຫອມ​ສັນ​ຕິ​ພາບ​ໃນ​ທົ່ວ​ໂລກ ​ເພື່ອນຳ​ພາ​ປະ​ເທດ​ຊາດ​ອັນ​ແສນ​ຮັກ​ຂອງ​ຕົນ ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ກັບ​ສາ​ກົນ​ຢ່າງ​ແໜ້ນ​ແຟ້ນ ຕາມ 5 ຫຼັກ​ການ​ຢູ່​ຮ່ວມ​ກັນ​ຢ່າງ​ສັນ​ຕິ, ຕ່າງ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ​ໄດ້​ຮັບ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ; ສ້າງ ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ທິ​ປະ​ໄຕ ປະ​ຊາ​ຊົນ​ລາວ ​ກາຍ​ເປັນ​ປະ​ເທດ​​ໃຫ້​ການ​ບໍ​ລິ​ການ​ດ້ານ​ການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ ແລະ ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ແຫ່ງ​ໃໝ່​ຢູ່​ໃນ​ພາກ​ພື້ນ ແລະ ໃນ​ໂລກ ເຮັດ​ໃຫ້ ສ​ປ​ປ​ລາວ ກາຍ​ເປັນ​ປະ​ເທດມີ​ລາຍ​ຮັບ​ປານ​ກາງ ຫາ ສູງ ແລະ ນຳ​ພາ​ປະ​ເທດ​ຊາດ​ກ້າວ​ຂຶ້ນ​ຕາມ​ເສັ້ນ​ທາງ​ສັງ​ຄົມ​ນິ​ຍົມ​ຢ່າງ​ໜັກ​ແໜ້ນ.

ໂຄງ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ມີ​ຄວາມ​ຍາວ​ທັງ​ໝົດ 1.035 ກິ​ໂລ​ແມັດ ໃນ​ນີ້ນອນ​ຢູ່​ໃນ​ດິນ​ແດນ ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ທິ​ປະ​ໄຕ ປະ​ຊາ​ຊົ​ນ​ລາວ ມີ​ຄວາມ​ຍາວ​ທັງ​ໝົດ 400 ກວ່າກິ​ໂລ​ແມັດ, ລວມ​ມູນ​ຄາ​ການ​ລົງ​ທຶນ​ທັງ​ໝົດ 37,45 ຕື້ຢວນ ຫຼືເທົ່າ​ກັບ 5,9 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ (ອັດຕາແລກປ່ຽນປີ 2016), ໃນ​ນີ້ 40% ເປັນເງິນຕົ້ນທຶນ ແລະ ອີກ 60% ເປັນເງິນກູ້ຢືມ ໂດຍບໍລີສັດທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຈຳກັດເປັນ​ຜູ້​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ໃນ​ການ​ກູ້​ຢືມ ແລະ ສຳຫຼະ​ຄືນ ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ຊີ້​ນຳ​ໂດຍ​ກົງຂອງ ລັດ​ຖະ​ບານ ສອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ-ຈີນ. ພິ​ທີ​ເປີດ​ການ​ບໍ​ລິ​ການ​ໃຫ້​ນັກ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ ແລະ ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ ຂອງ​ໂຄງ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ທີ່ຈັດ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ​ລະ​ຫວ່າງ​ວັນ​ທີ 1-3 ທັນ​ວາ 2021 ທີ່​ຜ່ານ​ມາ ນອກ​ຈາກ​ຈະ​ຢູ່​ໃນ​ຊ່ວງ​ເວ​ລາ​ທີ່​ທົ່ວ​ພັກ, ທົ່ວ​ລັດ ແລະ ທົ່ວ​ປວງ​ຊົນ​ລາວທັງ​ຊາດ  ພວ​ມ​ເບີກ​ບານ​ມ່ວນ​ຊື່ນ​ກັບ​ການ​ສະ​ເຫຼີມ​ສະຫຼອງວັນ​ສະ​ຖາ​ປະ​ນາ ສາ​ທາ​ລະ​ນະ​ລັດ ປະ​ຊາ​ທິ​ປະ​ໄຕ ປະ​ຊາ​ຊົນ​ລາວ ຄົບ​ຮອບ 46 ປີ ແລ້ວ, ຍັງ​ເປັນ​ປີ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​ຄວາມ​ສຳ​ຄັນ​ຂອງ​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ສອງ​ຊາດ​ລາວ-ຈີນ ທີ່​ຮ່ວມ​ກັນ​ສະ​ໜັບ​ສະ​ໜູນ, ຊ່ວຍ​ເຫຼືອເຊິ່ງ​ກັນ ແລະ ກັນ ຖານ​ບ້ານ​ໃກ້​ເຮືອນ​ຄຽງ, ເພື່ອນ​ມິດ​ທີ່​ດີ ທີ່​ສາຍ​ພົວ​ພັນ​ການ​ທູດ​ຂອງ​ສອງ​ປະ​ເທດ ໄດ້​ຮັບ​ເຊີດ​ຊູ ແລະ ເສີມ​ຂະ​ຫຍາຍ​ຂອງ​ຜູ້​ນຳ​ຂອງ​ສອງ​ປະ​ເທດ​​ຈາກ​ລຸ້ນ​ສູ່​ລຸ້ນ​ມາ​ຢ່າງ​ຍາວ ເຊິ່ງມາ​ຮອ​ປີ 2021 ນີ້​ພໍ​ດີ​ກົງ​ກັບວັນຄົບ​ຮອບ 60 ປີ​ແຫ່ງ​ການ​ສະ​ເຫຼີມ​ສະຫຼອງວັນ​ສ້າງ​ຕັ້ງ​ສາຍ​ພັນ​ການ​ທູດ​ລາວ-ຈີນ.

ໃນ​ໂອ​ກາດ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ ຄວາມ​ສຳ​ຄັນ​ນີ້, ຫ້ອງ​ການ​ກະ​ຊວງ ຕາງ​ໜ້າໃຫ້​ຄະ​ນະ​ພັກ, ຄະ​ນະ​ນຳ​ກະ​ຊວງ ຕະຫຼອດ​ຮອດ​ພະ​ນັກ​ງານ-ລັດ​ຖະ​ກອນ ແລະ ກຳ​ມະ​ກອນ​ທົ່ວ​ຂະ​ແໜງ​ການ​ພະ​ລັງ​ງານ ແລະ ບໍ່​ແຮ່ ຂໍ​ສະ​ແດງ​ຄວາມ​ຮູ້​ບຸນ​ຄຸນ​ຢ່າງ​ເລິກ​ເຊິ່ງ ຕໍ່​ຜູ້​ນຳ​ພັກ-ລັດ ທີ່​ຍາມ​ໃດ​ກໍ່​ມີ​ຄວາມ​ເຊື່ອ​ໝັ້ນ ແລະ ມອບ​ໝາຍ​ໜ້າ​ທີ່​ອັນ​ສຳ​ຄັນ ໃຫ້​ຂະ​ແໜງ​ການ​ພະ​ລັງ​ງານ ແລະ ບໍ່​ແຮ່ ໄດ້​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ໜ້າ​ທີ່​ຂອງ​ຕົນ​ ຢ່າງ​ມີ​ກຽດ​ສະ​ຫງ່າ ເຂົ້າ​ໃນ​ຂະ​ບວນ​ການ​ປົກ​ປັກ​ຮັກ​ສາ ແລະ ສ້າງ​ສາ​ພັດ​ທະ​ນາ​ປະ​ເທດ​ຊາດ. ອວຍ​ພອນ​ໃຫ້​ສາຍ​ພົວ​ພັນ ​ລະ​ຫວ່າງ ສອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ-ຈີນ ​ຈົ່ງ​ຍືນ​ຍົງ​ທະ​ນົງ​ແກ່ນ​ ຕະຫຼອດ​ກາ​ລະ​ນານ…

 

​ແຫຼ່ງ​ຂໍ້​ມູນ:        – ກົມ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ພະ​ລັງ​ງານ

  • ກົມ​ແຜນ​ການ ແລະ ການ​ຮ່ວມ​ມື
  • ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​ໄຟ​ຟ້າ​ລາວ
  • ເຟ​ສບຸກ ວິ​ທະ​ຍຸ​ສາ​ກົນ​ແຫ່ງ​ປະ​ເທດ​ຈີນ (CRI)

ຮຽບ​ຮຽງໂດຍ: ພະ​ແນກ​ ພະ​ແນກ​ປະ​ຊາ​ສຳ​ພັນ ແລະ ໄອ​ທີ