ດ້ວຍເຫດນັ້ນກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ໄດ້ປະຕິບັດຕາມແຈ້ງການຂອງຫ້ອງວ່າການສໍານັກງານນາຍົກ ລັດຖະມົນຕີສະບັບ ເລກທີ 334/ຫສນຍ, ລົງວັນທີ 8 ເມສາ 2023 ໂດຍໄດ້ດໍາເນີນການຄົ້ນຄວ້າ, ທົບທວນຄືນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດກົດໝາຍວ່າດ້ວຍແຮ່ທາດ ແລະ ໄດ້ສະເໜີປັບປຸງບາງມາດຕາ ຂອງກົດໝາຍ ເພື່ອແກ້ໄຂວາລະແຫ່ງຊາດ; ເຊິ່ງອີງໃສ່ ໄລຍະເວລາທີ່ຈໍາກັດ ໃນໄລຍະນັ້ນກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ໄດ້ສະເໜີລັດຖະບານ/ ສະພາ ເພື່ອພິຈາລະນາປັບປຸງທັງໝົດ 12 ມາດຕາ ຄື: ມາດຕາ 3, 13, 42, 48, 53, 56, 59, 60, 77, 78 ແລະ 91, ໂດຍໄດສະເໜີຂໍກວດກາຄວາມສອດຄ່ອງຜ່ານກະຊວງຍຸຕິທໍາ (ຕາມໜັງສືສະເໜີສະບັບ ເລກທີ 1656/ພບ, ລົງວັນທີ 16 ສິງຫາ 2022), ແຕ່ຜ່ານການປຶກສາຫາລືຂອງກອງປະຊຸມລັດຖະບານ ເຫັນວ່າການປັບປຸງດັ່ງກ່າວ ໂດຍລວມ ແລ້ວເຫັນວ່າຍັງບໍ່ຕອບສະໜອງໄດ້ກັບການແກ້ໄຂວາລະແຫ່ງຊາດ ແລະ ເຫັນຄວນຍົກລະດັບການປັບປຸງດັ່ກ່າວໃຫ້ເປັນການປັບປຸງເນື້ອໃນທັງໝົດຂອງກົດໝາຍ.
ຈາກນັ້ນ, ຄະນະຄົ້ນຄວ້າ ຈື່ງໄດ້ນໍາເອົາເນື້ອໃນຈິດໃຈຊີ້ນໍາດັ່ງກ່າວດໍາເນີນການນຄວ້າ ຄືນໂດຍໄດ້ຈັດກອງ ປະຊຸມວິຊາກາກຂື້ນນ 11 ຄັ້ງ (ຢູ່ກົມຄຸ້ມຄອງບໍ່ແຮ່ 10 ຄັ້ງ ແລະ ວັງວຽງ 1 ຄັ້ງ, ໃນນັ້ນເປັນກອງປະຊຸມຄົບຄະນະ 2 ຄັ້ງ) ແລະ ໄດ້ເປັນເອກະພາບສະເໜີໃຫ້ມີການປັບປຸງ ຈໍານວນ 23 ມາດຕາ ຄື: ມາດຕາ 3, 29, 39, 42, 43, 49, 50, 52, 53, 54, 55, 56, 59, 60, 62, 64, 65, 67, 77, 78, 90, 91 ແລະ 99. ເຊິ່ງເນື້ອໃນຕົ້ນຕໍ ຂອງການປັບປຸງ ແມ່ນຕິດພັນກັບ: ການເປີດໃຫ້ມີການພັດທະນາແຮ່ທາດຫາຍາກ, ການໂຮມກິດຈະການຊອກຄົ້ນແລະ ສໍາຫຼວດເຂົ້າກັນ, ການຫຼຸດຜ່ອນອາຍຸການອອກອະນຸຍາດ, ການຫຼຸດເນື້ອທີ່ອະນຸຍາດໃຫ້ສໍາປະທານສໍາຫຼວດ, ການເພີ່ມເນື້ອທີ່ອະນຸຍາດໃຫ້ດໍາເນີນກິດຈະການກ່ຽວກັບແຮ່ທາດປະເພດອະໂລຫະ, ການກໍານົດສິດພາລະບົດບາດໃນການຄຸ້ມຄອງການປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ ແລະ ການປັບປຸງຄໍາສັບໃຫ້ສອດຄ່ອງຕາມມາດຕະຖານທາງດ້ານເຕັກນິກ.